Sådan behandler vi dine data

Vi har altid forsøgt at gøre det helt enkelt, let og gennemskueligt. Derfor er det helt naturligt for os, at vi passer godt på dine data, som du vælger at give os. Herunder kan du se vores forløb og læse hvor og hvordan vi opbevarer dine data.

 

Indmeldelse

Vi bruger MedlemsService, som er Frivilligt Drenge- og Pige-Forbund, FDFs officielle medlemssystem. Via et linket på FDF-son.dk “Tilmelding og indmeldelse”, kommer man til indmeldelsen. Her indtastes data og efterfølgende bliver indmeldelsen behandlet af en medlemsansvarlig fra kredsen, som manuelt opsætter kontingent og sender bekræftelsesmail på indmeldelsen. 
Indmeldelsen indeholder ikke personnummer.

Når man indmelder sig, giver man tilladelse til at vi må kontakte medlem og forældre via FDFs medier. 

Når du tilmelder dig noget via hjemmesiden

Når du tilmelder dig noget via FDF-son.dk, indtaster du selv dine oplysninger på en formular. Når du trykker »Send«, accepterer du vores behandling af dine data. Modulet “Breezing Forms” eller “Ninja Forms” sender fra hjemmesiden, som er hostet hos Gigahost, en mail afsted til den arrangement-ansvarlige leders mail. Her gemmes mailen indtil arrangementet er afholdt og herefter slettes mailen.
Ofte bruger vi arrangement-tilmelding via MedlemsService, da det giver en række praktiske, tidsbesparende og nyttige fordele ift. at have deltagernes data i systemer i forvejen og opkræve online betaling.

Når du tilmelder dig noget på papir

Når du tilmelder dig ved skriftligt at udfylde et stykke papir, gemmer vi papiret indtil arrangementet, lejrturen eller hvad det nu er du har tilmeldt dig, er overstået. Herefter destrueres alle tilmeldinger.

SMS, messenger og mails

Når vi kommunikere via mail eller SMS, gemmer vi ligeledes al kommunikation indtil det ikke længere er relevant. F.eks. hvis en forældre melder afbud til et møde slettes sms’en med det samme, men hvis du sender os en mail med info til en lejr eller andet kommende arrangement, beholder vi mailen indtil arrangementet er overstået.

Vi benytter tjenesten Mailchimp til at udsende informations og nyhedsmails til medlemmer og deres forældre. Man kan altid let afmelde sig denne service nederst i mailen. Når man indmelder sit barn i FDF giver man samtidig tilladelse til at vi tilføjer forældrenes mailadresse i Mailchimp, så vi sikrer os at barn og forældre ikke går glip at vigtig information og lign. 

Sociale medier

Vi ligger jævnligt billeder, film m.v op på hjemmeside og de sociale medier. Det gør vi, da de ofte kan vise den gode stemning og meget præcis fortælle hvad det er vi laver til FDF. Dermed er billederne både tænkt som gode minder for vores medlemmer, men også god reklame for FDF. Ved henvendelse fjerner vi naturligvis alle uønskede billeder og video.

 

Vi spøger altid, men ellers råb højt

Vi tilstræber altid efter at indhente mundtlige og skriftlige tilladelser til at bruge film, fotos m.v. af medlemmerne. Har vi alligevel lagt noget op, som du mener ikke skal ligge der kan du altid kontakte os – og vi fjerner det.

Kontakt os – og vi sletter!

Hvis du mener at vi har data liggende på dig, som du ikke ønsker vi skal have, kan du altid bede om at se de data, ligesom vi til enhver tid vil slette dine data, såfremt vi ikke bryder lovgivning, love og regler.

 

Har du forslag til forbedringer?

Vi vil rigtig gerne gøre det godt. Derfor er vi også meget åbne for forslag som vil gøre din oplevelse hos os endnu bedre og mere sikker. Tøv ikke med at skrive til os på kernen@FDF-son.dk